tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Aktualności

 Bezpieczna droga z radami SpongeBoba

 
Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna, której celem jest ograniczenie liczby wypadków wśród maluchów w ich drodze do przedszkola i szkoły

128 dzieci zginęło, a ponad 5 tys. zostało rannych – to tragiczny bilans wypadków z udziałem najmłodszych, do jakich doszło w ubiegłym roku. Wielu z tych zdarzeń można by uniknąć, gdyby odpowiednio wcześniej dorośli pokazali dzieciom, jak należy zachować się podczas jazdy rowerem, w jakich miejscach przechodzić przez jezdnię czy w jaki sposób bezpiecznie podróżować samochodem.
Stąd pomysł na ogólnopolską kampanię społeczną, której adresatami są przedszkolaki i uczniowie szkół podstawowych. Kampania o takim wymiarze i formie po raz pierwszy jest organizowana przez Komendę Główną Policji, Ministerstwo Zdrowia i kanał dziecięcy Nickelodeon. Kluczem kampanii jest wykorzystanie popularnego bohatera kreskówki SpongeBoba. Kampania ma na celu zwrócić uwagę najmłodszych na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, poprzez zabawę i interakcję, wyrabiając nawyk bezpiecznego zachowania dzieci na drodze w trzech obszarach: dziecko jako pieszy, dziecko jako pasażer auta oraz dziecko na rowerze. Celem kampanii nie jest pouczanie dzieciaków, ale zmuszenie ich do myślenia. Zabawa ma polegać na sztuce dokonania prawidłowego wyboru dotyczącego bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Odpowiedzi na pytania bohatera dziecięcej kreskówki skonstruowane są w dość humorystyczny sposób, tak by poza merytorycznym przekazem, dzieci miały okazję do zrobienia tego co lubią najbardziej, czyli śmiania się do łez.
Kampania składa się z dwóch etapów. W pierwszym już w sierpniu w całym kraju można było zobaczyć billboardy mówiące o akcji. W drugim etapie rozpoczynającym się od początku września do szkół i przedszkoli mają trafić płyty DVD z programem „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba”. Na płycie poza, poza materiałem dydaktycznym, zamieszczono teledysk z piosenką, której treści także promują bezpieczeństwo. Słuchając tej piosenki, ucząc się jej i powtarzając tekst, dzieciaki w przedszkolach i szkołach będą przyswajały sobie treści związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym. Dzieciaki będą mogły obejrzeć także film, którego głównym bohaterem jest Filip, który na co dzień staje przed wieloma wyborami dotyczącymi poruszania się na drodze. W kluczowych momentach filmu dzieci mają możliwość wybrania jednej z trzech wersji tego, co może zrobić Filip. Wybrane odpowiedzi są komentowane przez SpongeBoba, który nie pozostawia wątpliwości co do prawidłowych wyborów. Film jest dowcipny i pouczający jednocześnie. Organizatorzy kampanii chcą wyrobić wśród najmłodszych nawyk zapinania pasów, noszenia odblasków, przechodzenia przez jezdnię w miejscach dozwolonych i na zielonym świetle.
Dzięki temu, że w kampanii użyto wiele nośników informacji informacje o niej mają szanse dotrzeć do dzieci w całym kraju.


Artykuł ukazał się w wydaniu nr 36 (687) z dnia 10 Września 2010r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »