Marka „Opoczno” została uhonorowana „Wizytówką Polski 2010”, wygrywając największą ilością głosów w kategorii „Meble i wyposażenie domu”. Także w klasyfikacji ogólnej „Opoczno” zajęło czwarte miejsce na 108 firm, zdobywając 42% głosów. Lepsze były jedynie marki „Atlas”, „Hortex” i „Zelmer”.
Badania zostały przeprowadzone w marcu br. przez TNS OBOP na terenie całej Polski, na reprezentatywnej próbie ponad tysiąca osób i miały charakter wywiadów „twarzą w twarz” w domach respondentów. Celem ankiety było wskazanie polskich marek, z których jesteśmy dumni, najczęściej się chwalimy i polecamy je za granicą. W myśl definicji organizatorów akcji, polski produkt to przede wszystkim ten, który jest wytwarzany przez polską firmę. Ważne jest również to, by co najmniej 51% kosztów jego wytworzenia powstawało na terenie Polski.
Wyniki badań zostały ogłoszone 26 kwietnia w Krakowie, podczas II Forum Polskiego Produktu „Kupuj Nasze.pl”. Forum grupuje przedstawicieli czołowych polskich firm, przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki, samorządu, organizacji otoczenia biznesu, a także organizacji pozarządowych i mediów. Głównym przesłaniem tegorocznego forum była konieczność promowania wspólnych działań w polskim biznesie, budowa zaufania między przedsiębiorcami, a także szeroko pojęte działania edukacyjne. Poruszane były również zagadnienia moralności w biznesie oraz upowszechnianie standardów takich jak np. dbałość o terminowe płatności, które są bolączką wielu polskich firm. |