W środę, 8 października w starostwie odbyły się konsultacje objazdowe w formie warsztatów, w związku z realizacją przez województwo zadań dotyczących "Programu kreacji i promocji marki łódzkie z planem wdrożenia w latach 2012?2016"
Konsultacje zostały zorganizowane we współpracy z Urzędem Marszałkowskim w Łodzi. Głównym celem spotkania było wprowadzenie mieszkańców powiatu opoczyńskiego w markę "Łódzkie promuje" oraz przybliżenie technik pracy wykorzystywanych przez projektantów w myśleniu projektowym.
W warsztatach wzięli udział przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, instytucji kultury, organizacji samorządowych, regionaliści i marketingowcy. Rozpoczął je ekspert ds. komunikacji marketingowej Grzegorz Kosson, którego wystąpienie miało formę interaktywnego wykładu oraz praktycznych ćwiczeń. Prace w grupach polegały na szukaniu przez uczestników dumy regionalnej, a głównym zamierzeniem zadań było znalezienie przedsięwzięć, projektów i obiektów, które spełniają wymogi oraz mogą być promowane przez tę konkretną markę.
Zasady komunikacji oraz system identyfikacji wizualnej marki "Łódzkie promuje" omówiła przedstawicielka Urzędu Marszałkowskiego Monika Kornacka. Zapoznała zgromadzonych z podstawowymi zasadami systemu.
W dalszej części spotkania prowadzący zaznajamiali obecnych z myśleniem projektowym i jego technikami oraz przybliżali warsztat pracy projektanta. Uczestnicy mieli okazję wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce podczas ćwiczeń związanych z technikami kreatywnymi oraz rozwiązywaniem problemów. W tym celu stosowali tzw. mapy myśli, storytelling, czyli analizę narracji tworzonych przez członków danej społeczności oraz prototypowanie w codziennej pracy.
Obecni mieli także okazję szukać ambasadorów, partnerów oraz sojuszników marki. Prowadzący w skrupulatny sposób omówili uczestnikom warsztatów warunki, które powinny spełnić projekty "Łódzkie promuje". Zwieńczeniem spotkania była dyskusja oraz indywidualne konsultacje. |