Koalicja na rzecz samorządów uczniowskich organizuje ogólnopolską akcję pod hasłem ?Samorządy mają głos?
Jej głównym celem jest wsparcie szkół w organizacji i przeprowadzeniu demokratycznych wyborów do samorządów uczniowskich. Szkoły mogą zgłosić się do udziału w akcji do 1 października.
Zgodnie z ustawą o systemie oświaty w każdej szkole działa samorząd uczniowski. Składa się on ze wszystkich uczniów szkoły, którzy mają prawo m.in. do samodzielnego ustalenia zasad wyboru władz. Badania pokazują jednak, że w wielu placówkach te zapisy nie są przestrzegane. Wyborów samorządu szkolnego często nie traktuje się poważnie, o czym świadczy choćby niska frekwencja. Taki stan wpływa na skład władz oraz jakość pracy samorządu.
Organizatorzy akcji oferują szkołom wsparcie w organizacji i przeprowadzeniu wyborów do samorządu uczniowskiego. Przekonują, że każdy uczeń może wybierać swoich przedstawicieli w samorządzie uczniowskim i że samorząd może rzeczywiście wpływać na życie szkoły. Szkoły, które zgłoszą się do akcji do 18 września otrzymają pocztą poradnik o organizacji wyborów oraz plakaty profrekwencyjne. Organizatorzy oferują również dostęp do platformy internetowej, za pomocą której szkoły będą mogły korzystać z dodatkowych materiałów pomocniczych, a także publikować aktualności i podsumowania wyborów. Placówki będą też mogły skorzystać z dalszego wspierania nowowybranych samorządów ? m.in. z kursów internetowych dla uczniów, warsztatów, szkoleń, czy projektu ?Samorząd debatuje?.
Szkoły mogą się zgłosić do akcji za pośrednictwem nauczyciela odpowiedzialnego za samorząd uczniowski. Do udziału w projekcie może on zgłosić siebie oraz 1?3 uczniów, którzy wyrazili chęć organizacji szkolnych wyborów (uczniowska komisja wyborcza). Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy na platformie internetowej projektu ? www.wybory.ceo.org.pl. Zgłoszenia i relacje z wyborów przyjmowane będą do 1 października.
Informacje na temat akcji można uzyskać u koordynatora projektu: Michał Tragarz: michal.tragarz@ceo.org.pl, tel. 22 629 30 49 wew. 114.
|