3256 drużyn ze szkół gimnazjalnych będzie walczyć o wyjazd do piłkarskiego centrum szkoleniowego Ajaxu Amsterdam
Największą niespodzianką jest duże zainteresowanie dziewcząt, dla których po raz pierwszy stworzono oddzielną kategorię. W Coca-Cola Cup 2010 weźmie udział aż 1106 żeńskich zespołów.
Drugą nowością jest ujednolicenie kategorii wiekowej. W związku z ograniczeniem wieku uczestników do 14-16 lat, do udziału w turnieju zaproszono jedynie uczniów gimnazjów. Najwięcej zgłoszonych drużyn pochodzi z województwa mazowieckiego, gdzie swoje reprezentacje wystawiło aż 309 szkół gimnazjalnych. Niewiele mniejszą liczbą zgłoszeń mogą się pochwalić województwa podkarpackie (300), wielkopolskie (298) i śląskie (286).
Młodzi piłkarze wybiegną na boiska już na początku kwietnia. Będzie ich czekać rywalizacja w eliminacjach na poziomie powiatów, finałów wojewódzkich, półfinałów krajowych i wreszcie w wielkim finale krajowym, w którym zmierzą się tylko najlepsze drużyny. Tytułu broni Gimnazjum nr 3 z Poznania. Nagrodą główną jest wyjazd do ośrodka szkoleniowego Ajaksu Amsterdam. Zawodnicy powalczą też o atrakcyjne nagrody rzeczowe.
Poczynaniom młodych adeptów futbolu bacznie przyglądać się będą ambasadorzy turnieju, m.in. Ariel Borysiuk, który zaczynał karierę w Coca-Cola Cup, a dziś jest piłkarzem Legii Warszawa, i Michał Globisz, trener juniorskich reprezentacji Polski.
Więcej informacji o rozgrywkach można znaleźć w oficjalnym serwisie internetowym turnieju, pod adresem: www.cocacolacup.pl/. |