|
|
| Uczniowie klasy pierwszej Szkoły Podstawowej w Mroczkowie Gościnnym zakończyli realizację drugiego etapu unijnego projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”
Uczniowie biorący udział w projekcie uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych od lutego do czerwca. Celem tych zajęć było rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań każdego dziecka rozpoczynającego naukę szkolną w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Ten amerykański psycholog uważał, że każdy człowiek obdarzony jest wielorakimi rodzajami inteligencji, które są w różnym stopniu rozwinięte, a rozwijaniu każdej z nich pomaga zabawa.
Wykorzystanie tej teorii zapewniło uczniom wiele doświadczeń zgodnych z ich zainteresowaniami, możliwościami i potrzebami. Szkoła pozyskała znaczną ilość pomocy dydaktycznych, a uczniowie w ramach zajęć pozalekcyjnych realizowali autorski pomysł wychowawczyni Anatolii Skalskiej zatytułowany „Myślę – pytam – odkrywam”.
Na zakończenie drugiego etapu projektu odbył się pokaz multimedialny efektów pracy uczniów „A to było tak…”, który obejrzeli zaproszeni goście. Po prezentacji każdy uczestnik w nagrodę i w podziękowaniu dostał „Palcynki – myszki” z rąk dyrektorki placówki Małgorzaty Kałużyńskiej. | | Artykuł ukazał się w wydaniu nr 24 (675) z dnia 18 Czerwca 2010r. |
|
|
|