tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Sport

 Opocznianie w Coca–Cola Cup 2011

 





Coca–Cola ogłosiła liczbę drużyn zgłoszonych do XIII edycji Coca–Cola Cup oraz zaprezentowała ambasadora i nowe elementy turnieju

W czwartek, 3 marca w bardzo piłkarskiej scenerii sali Skybox na nowym stadionie warszawskiej Legii zainaugurowano trzynastą edycję turnieju piłkarskiego dla młodzieży Coca–Cola Cup. Organizator turnieju, firma Coca–Cola, partner EURO 2012, zaprezentował nowe elementy turnieju – Akademię Futbolu Coca–Cola Cup oraz Strefy Aktywnego Życia. Na specjalnej konferencji podsumowano również fazę zapisów do tegorocznej edycji turnieju oraz przedstawiono ambasadora projektu. Został nim uznany szkoleniowiec, współtwórca szkoły piłkarskiej Ajaksu Amsterdam Jan Pruijn.
Do tegorocznej edycji turnieju Coca–Cola Cup zgłosiło się łącznie w całym kraju 3829 drużyn, w tym 1321 zespołów dziewcząt i 2508 chłopców. To o 573 więcej niż w 2010 roku. Podobnie jak w zeszłym roku, najliczniej reprezentowane będzie województwo mazowieckie (404 zgłoszone drużyny). Z województwa łódzkiego zgłoszono 79 zespołów dziewcząt i 149 chłopców.
Jak co roku w turnieju licznie reprezentowany będzie nasz powiat. Z opoczyńskiego wystartują cztery drużyny dziewcząt (Gimnazjum nr 2 i Gimnazjum nr 3, Gimnazjum w Mniszkowie oraz Gimnazjum w Prymusowej Woli) oraz jedenaście zespołów chłopców z gimnazjów w Białaczowie, Bukowcu Opoczyńskim, Mniszkowie, ZSPryw, ZSS nr 1, ZSS nr 2, ZSS nr 3, Paradyżu, Prymusowej Woli, Szadkowic i Żarnowa.
Rozgrywki turniejowe ruszają z początkiem kwietnia i zaczną się od rundy eliminacyjnej. Sam turniej potrwa do połowy czerwca i zakończy się wielkim finałem krajowym. Uczestnicy turnieju powalczą o nagrodę główną, którą jest wyjazd zwycięskiej drużyny do Doniecka, jednego z miast–gospodarzy EURO 2012. Triumfatorzy będą mieli okazję wziąć udział w tygodniowym szkoleniu pod okiem najlepszych szkoleniowców młodzieży w Europie oraz obejrzeć mecz znanego klubu Szachtar Donieck, zdobywcy Pucharu UEFA w 2009 roku, regularnie występującego w Lidze Mistrzów.
W tym roku Coca–Cola Cup może pochwalić się nową inicjatywą – Akademią Futbolu Coca–Cola Cup. Ten autorski projekt ma na celu promowanie utalentowanych młodych piłkarzy i umożliwianie im rozwijania piłkarskich umiejętności pod okiem najlepszych fachowców z Europy. Akademia Futbolu została przygotowana przez Polish Soccer Skills, firmę organizującą indywidualne, kompleksowe programy treningowe dla młodych piłkarzy, będące uzupełnieniem szkolenia klubowego. Partnerami zostali również znani holenderscy szkoleniowcy: Jan Pruijn, ambasador Coca–Cola Cup 2011 oraz Hendrikus Jansen, niezwykle doświadczony licencjonowany trener Holenderskiego Królewskiego Związku Piłki Nożnej, który szkolił m.in. trenera Feyenoordu Rotterdam Mario Beena, obecnego szkoleniowca Polonii Warszawa Theo Bosa oraz wybitnego reprezentanta Polski Włodzimierza Smolarka.
Trenerzy Akademii oceniać będą zawodników podczas wszystkich finałów wojewódzkich. Po zakończeniu fazy grupowej rozgrywek, wyselekcjonowani zawodnicy zaproszeni zostaną do specjalnej strefy, w której trenerzy indywidualnie ocenią ich umiejętności. Podczas turnieju finałowego wyłoniona zostanie najlepsza dziesiątka.
Organizatorzy turnieju podkreślają, jak ważny w rozwoju młodych sportowych talentów jest nie tylko piłkarski talent, ale też wsparcie ich rozwoju emocjonalnego na drodze do przyszłej kariery. Kluczową rolę odgrywają tu rodzice. Dlatego założeniem tegorocznej edycji jest stworzenie dla rodziców młodych piłkarzy platformy do wymiany swoich doświadczeń, spostrzeżeń, rad. Specjalnie dla nich uruchomione zostaną Strefy Aktywnego Życia, które towarzyszyć będą 16 finałom wojewódzkim oraz finałowi ogólnopolskiemu. Strefy, czyli specjalne wydzielone miejsca, w których zawodnicy i wszyscy, którzy przyjdą kibicować rozgrywkom będą mogli wziąć udział w dodatkowych animacjach oraz konkursach o charakterze sportowym. Na profesjonalnych urządzeniach treningowych, takich jak piłkarski tor przeszkód, boisko do gry 1 na 1 czy bramka radarowa mierząca prędkość strzału będzie można sprawdzić swoje umiejętności piłkarskie, wziąć udział w zajęciach fitness czy pobawić się konsolami z kontrolerami ruchu.
Turniej Coca–Cola Cup 2011 został objęty honorowym patronatem przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Szkolny Związek Sportowy. Partnerem merytorycznym turnieju jest Polish Soccer Skills, natomiast partnerem technicznym firma Adidas.
Wydarzenia w ramach tegorocznej edycji turnieju można śledzić na nowej stronie pod adresem www.cocacolacup.pl


Artykuł ukazał się w wydaniu nr 10 (713) z dnia 11 Marca 2011r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »