tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Opoczno

 Nowy szynobus już kursuje

 
Od 13 grudnia, a więc jeszcze przed wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy, pasażerskie połączenie kolejowe na trasie Opoczno ? Tomaszów Mazowiecki ? Koluszki obsługuje fabrycznie nowy autobus szynowy SA 135. To nowoczesny szynobus, który zapewni pasażerom komfortowe warunki jazdy



W nowym szynobusie podczas rozmowy z szefową Przewozów Regionalnych o perspektywach linii Opoczno ? Tomaszów i dalej


W miniony piątek w Opocznie po raz pierwszy pojawił się nowy szynobus ? pierwszy z dwóch, które będą jeździć na częściowo niezelektryfikowanej linii, na trasie Opoczno ? Tomaszów Mazowiecki ? Koluszki. Przyjechał wcześniej, niż zapowiadano, więc pasażerowie mogli podróżować nim jeszcze w ostatnich dniach obowiązywania starego rozkładu jazdy. Zastąpił stary szynobus ? wysłużony i ulegający częstym awariom SN 81. Drugi, też nowiutki pojazd, zostanie dostarczony jeszcze w grudniu.
Szynobus typu 214M (SA 135) to nowoczesny pojazd o napędzie spalinowym, prawdziwy mercedes wśród tego typu maszyn. Dla Przewozów Regionalnych wyprodukowała go firma PESA z Bydgoszczy. To jednoczłonowy pojazd od długości 24,5 m i szerokości 2,89 m. Waży 48 ton i osiąga prędkość nawet 120 km/h. Napędzany jest wysokoprężnym silnikiem spalinowym.
Szynobus ma 56 miejsc siedzących i 64 stojące, więc jednorazowo może zabrać nawet 120 osób. Ma wygodne fotele, monitory, przestronne wnętrza. Jest wyposażony w drzwi otwierane za pomocą przycisków. W części niskopodłogowej znajdują się wieszaki na rowery. Pojazd przystosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdująca się w nim toaleta próżniowa, działająca w systemie zamkniętym, jest dostosowana do korzystania przez osoby na wózku inwalidzkim. Jest też ogrzewany ? nie tylko za pomocą układu ogrzewania zamkniętego z rozmieszczonymi wzdłuż ścian bocznych przedziału grzejnikami, ale również z wykorzystaniem energii cieplnej z systemu chłodzenia silnika. Jest więc także przyjazny dla środowiska. Nowocześnie wyposażono w nim także kabinę maszynisty, dzięki czemu kierowanie pojazdem jest w pełni zautomatyzowane i odbywa się w całości z pulpitu maszynisty.
Pasażerom nowy środek transportu na pewno przypadnie do gustu. Szkoda tylko, że wraz z jego wprowadzeniem przewoźnik tak drastycznie ograniczył ilość połączeń. Pozostaje mieć nadzieję, że kolejna, zapowiadana już na marzec, korekta rozkładu jazdy przyniesie pozytywne zmiany dla podróżnych.


Nal   

Artykuł ukazał się w wydaniu nr 51 (859) z dnia 20 Grudnia 2013r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »