PKN Orlen, PKO Bank Polski i PZU to najdroższe rodzime marki, które znalazły się na czołowych miejscach szóstego rankingu najcenniejszych polskich marek przygotowanego przez „Rzeczpospolitą”. Łączna wartość notowanych na liście 330 marek osiągnęła prawie 58 mld złotych, o 7 mld więcej niż rok temu! Najlepsza trójka wyceniana jest na prawie 10 mld zł, o jedną trzecią więcej niż przed rokiem. Ten doskonały rezultat to potwierdzenie, że markowe produkty oparły się obecnej dekoniunkturze, w przeciwieństwie do ogółu gospodarki.
W tym prestiżowym zestawieniu znalazły się również trzy firmy z powiatu opoczyńskiego.
Najwyżej rozstawiona jest Ceramika Paradyż, która awansowała, w porównaniu z ubiegłym rokiem, o 55 pozycji - ze 145 na 90. Wartość marki wzrosła w tym czasie o 112 procent, z 66,2 do 140,2 mln złotych.
Opoczno 1 w tym roku zanotowało spadek o 13 pozycji, plasując się na 107 miejscu. Ale, mimo spadku w rankingu, wartość marki nie uległa zmianie, sięga 110 mln zł.
Niewielki spadek z 323 na 327 pozycję zanotował drzewicki Gerlach, chociaż wartośc tego znaku wzrosła w ciągu roku o 2 procenty, z 13,7 do 14 mln zł. |