W związku z realizacją w Przedszkolu nr 6 ogólnopolskich programów ekologicznych ?Kubusiowi przyjaciele natury? oraz ?Żyj, poznawaj, rozwijaj się? w placówce podejmowany jest szereg działań, które mają promować edukację ekologiczną wśród przedszkolaków
W piątek, 20 kwietnia w Zielonej Dolince odbyła się uroczystość z okazji Międzynarodowego Święta Ziemi. Miała na celu kształtowanie zachowań proekologicznych u dzieci w wieku przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem budzenia poczucia odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego człowieka.
Wszystko rozpoczęło się krótkim nawiązaniem do historii Światowego Dnia Ziemi. Na tle dekoracji przedstawiającej czystą, piękną Ziemię dzieci z grupy Stokrotek, Skrzatów i Motylków, prezentowały wierszyki i piosenki o tematyce ekologicznej. Atrakcją uroczystości był minikonkurs ekologiczny przygotowany przez nauczycielki Lucynę Pecynę i Annę Wróbel w postaci pytań i zagadek. Miał on na celu sprawdzenie stopnia świadomości ekologicznej przedszkolnych przyjaciół przyrody. Sprawdzian wypadł świetnie i każda z grup została nagrodzona dyplomem, a dzieci otrzymały książeczkę ekologiczną od Kubusia ? przyjaciela natury oraz słodkości.
Kolejnym punktem uroczystości było złożenie przez dzieci przyrzeczenia wywiązywania się z obowiązków strażnika przyrody.
Dziś ekologia to modne słowo,
przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.
Jej strażnikami się ogłaszamy,
od dziś przyrodzie pomagamy!
Aby dać dowód tego, że dzieci stały się strażnikami przyrody, posadziły, w ramach akcji przedszkolnej pod hasłem ?Bardzo lubię Zieloną Dolinkę, dlatego posądzę tu roślinkę?, w ogrodzie przedszkolnym wcześniej przyniesione roślinki Na koniec zorganizowano patrol ekologiczny, którego celem jest motywowanie dzieci do podejmowania działań korzystnych dla środowiska, które z czasem staną się dla dzieci powszechne i naturalne, jak np. utrzymywanie porządku w najbliższym otoczeniu, szanowanie otaczającej przyrody.
Działania nauczycielek zmierzają do wychowania przyjaciela przyrody ? zaciekawionego otaczającym światem, odczuwającego radość odkrywania, eksperymentowania i obserwacji środowiska naturalnego. |