17 listopada po raz w pierwszy w Polsce będzie obchodzony Dzień bez Długów. Inicjatywa jest częścią kampanii edukacyjnej „Nasze długi” mającej na celu podniesienie świadomości społeczeństwa w zakresie zarządzania własnymi finansami, odpowiedzialnego zadłużania się oraz konstruktywnego radzenia sobie ze spłatą należności.
Zgodnie z ideą Dnia bez Długów, 17 listopada powinien być okazją do oddawania nawet najmniejszych pożyczonych kwot, niekupowaniu „na zeszyt” oraz niezadłużania się. Dzień ten będzie również szansą na zakomunikowanie dłużnikom korzyści, jakie mogą osiągnąć dzięki dobrowolnej spłacie zadłużenia oraz argumentem do dyskusji na temat rozsądnego zadłużania się.
Autor bloga „Debt Free Day - Debt Free Living” („Dzień bez Długów - Życie bez Długów”) postawił tezę, że Dzień bez Długów w Stanach Zjednoczonych jest niemożliwy do zrealizowania, ponieważ życie na kredyt jest dla Amerykanów codziennością. Czy podobny los spotkał polskie społeczeństwo?
Co Polacy sądzą o idei Dnia bez Długów i czy ich zdaniem taki dzień jest w Polsce możliwy do zrealizowania? Aby uzyskać odpowiedź na to pytanie, dla polskich internautów została przygotowana krótka ankieta, dzięki której dowiemy się, jak poszczególne grupy zawodowe postrzegają problem spłacania długów w polskim społeczeństwie. Wyniki ankiety zostaną opublikowane 17 listopada.
Inicjatywa Dnia bez Długów jest częścią pierwszej tego typu kampanii edukacyjnej „Nasze długi”, nad którą patronat merytoryczny objęły najważniejsze instytucje zaangażowane w edukację rynku w zakresie finansów osobistych: Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi. Patronami medialnymi akcji są Bankier.pl, PRNws.pl oraz tygodnik Pani Domu. Pomysłodawcą oraz inicjatorem akcji jest firma KRUK SA. |