tygodnik opoczyński
Baza firm
 
Opoczno

  Nietypowa promocja

 





Gumowe piłki, hula?hoopy, kołatki sportowe, a nawet frisbee ? takie nietypowe, naszym zdaniem, materiały promocyjne obok tradycyjnych długopisów, smyczy i reklamówek, zamówiły władze miasta na kilka dni przed tegorocznymi Dniami Opoczna. Ich zakup kosztował gminę około 9 tys. zł. Zastanawiamy się, czy był to trafiony pomysł na promocję miasta.
Promocyjne długopisy, smycze czy reklamówki nikogo nie dziwią. To najpopularniejsze gadżety wykorzystywane nie tylko przez jednostki rządowe i samorządowe, ale także przez różne instytucje czy prywatne firmy. I trzeba przyznać, że dość dobrze sprawdzają się w tej roli, bowiem są to przedmioty codziennego użytku. Można więc mówić o skuteczności takich materiałów promocyjnych, bowiem chcąc nie chcąc mamy kontakt z nazwą czy logo promującej się jednostki. Natomiast pomysł wykorzystania w celu promocyjnym kilkuset gumowych piłek, hula?hoopów, hałaśliwych ?klaskaczy?, czy służących najczęściej do zabawy z psem ? frisbee, nieco nas jednak zaskoczył. I sami zastanawiamy się, czy bardziej nas dziwią materiały promocyjne bez napisów lub logo, nie kojarzące się w żaden sposób z Opocznem, czy może ich zamieszczenie ? obok herbu miasta ? na gumowej piłce czy frisbee, które ostatecznie trafi w zęby naszego czworonożnego pupila. Należałoby zastanowić się również nad grupą docelową organizowanej promocji. Tradycyjne gadżety, takie jak długopisy, torby, czy smycze, mają szanse trafić w ręce dorosłych. Pozostałe zakupione przedmioty to raczej zabawki, które zainteresują głównie kilkuletnie dzieci. Ich rola promocyjna jest więc co najmniej wątpliwa. Równie dobrze miasto mogło zakupić małe grzebyki do cymbergaja czy palanty do gry w klipę. Tylko czy to aby rozsądnie wydane pieniądze na promocję miasta i gminy?
Jak ustaliliśmy, zakupione gadżety kosztowały około 9 tys. zł. Sporą ich część rozdysponowano w trakcie Dni Opoczna, kiedy to obdarowano nimi m.in. wszystkich występujących na scenie w ramach prezentacji dzieci i młodzieży. Część trafiła bądź trafi do dzieci z opoczyńskich szkół, do uczestników Orlikowego Minieuro, czy np. spływu kajakowego. Pozostałe gadżety mają być na bieżąco wykorzystywane do celów promocyjnych.
Jeśli i w przyszłym roku promocja będzie podobna, to ją wygwiżdżemy przy pomocy gwizdków z napisem www.opoczno.pl, bo i takie były zakupione w ramach promocji (sic!).


Artykuł ukazał się w wydaniu nr 31 (786) z dnia 3 Sierpnia 2012r.
 
Kontakt z TOP
Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Biuro ogłoszeń
oglotop@pajpress.pl

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Dział reklamy
tel: 44 754 41 51

Tomaszów Mazowiecki - baza wiedzy Redakcja
tel: 44 754 21 21
top@pajpress.pl
Artykuły
Informator
Warto wiedzieć
Twój TOP
TIT - rejestracja konta Bądź na bieżąco.
Zarejestruj konto »